Logotyp åt HIFA

HIFA tillverkar laborationssatser för kompetensutveckling inom automation åt skola och verkstadsindustrin. Till HIFA har vi arbetat fram en kraftfull logotyp i en sober grå ton med en symbol i form av ett H inuti en stabil vinröd kvadrat.

Detaljer

Logotyp och hemsida för Hjortsby Torp

Hjortsby Torp – Country Living & Golf är ett högklassigt boende i en härlig miljö utanför Helsingborg.
Didacta fick äran att ta fram deras logotyp och tillsammans med webbyrån Webtree arbetade vi fram en användarvänlig och attraktiv hemsida. Hjortsby Torps önskemål var att deras grafiska profil skulle gå i grönt, vara avskalad och andas natur, skånelänga, åkermark och golf. De vill lyfta fram sin personlighet, ett gemytligt och kvalitativt boende samt deras aktiva hållbarhetstänk. Vi är glada att Hjortsby Torp är nöjda och tycker att vi har lyckats på alla plan.

Detaljer

Hemsida åt konstnären Johan Frid

Vårt samarbete med konstnären och författaren Johan Frid har pågått under många år. Han har skrivit tre gedigna böcker i bild, form och skapa som vi har formgivit och gett ut. Nu har vi fått möjligheten att skapa en hemsida åt honom. Önskemålet var en enkel hemsida där mottagarna kan få ta del av några av hans verk och på ett enkelt sätt kunna komma i kontakt med honom. En stilren hemsida, gärna i vitt, svart och grått, där konstverken får stå i fokus.

Detaljer

Interaktiv bok i teknik för högstadiet

Efter många års produktion av tryckta böcker i vitt skilda ämnen fick vi frågan om att producera materialet till en digital bok.

Johnny har skrivit manuset till boken i teknik som vänder sig till elever i årskurs 7–9. Redan i manusstadiet tittade vi på de nya möjligheter som öppnade sig när man producerar en digital bok och redaktören Anders Ohlsson på Gleerups hade många bra idéer om hur man skulle få boken både pedagogisk och livfull.

Detaljer

Simuleringar i HTML5 för biologi, kemi och fysik

Hur fungerar Ohms-lag? Hur fungerar pendelrörelser och vad är det för skillnad på frekvens och amplitud?
För att eleverna lättare ska kunna förstå bland annat dessa begrepp inom NO-ämnena, blev vi tillfrågade om att ta fram simuleringar där eleverna kunde experimentera sig fram.

Detaljer