Annons åt Camozzi Automation AB, 2018 | Didacta AB
Kund:

Camozzi Automation AB

Uppdrag:

Grafiskt material

Höstens arbete för Camozzi har inneburit en hel del uppdateringar av olika broschyrer, annonser med mera, på grund av att en ny grafisk profil. Riktigt snygg, tycker vi! Camozzi grundades 1964 (se nedan) och i år 2018 var det dags för en förändring av hela Camozzis grafiska profil och namn. Svenska Camozzi heter numera Camozzi Automation AB och Didacta har under många års tid haft äran att hjälpa dem med deras grafiska material. Ett flertal broschyrer, annonser och annat tryckt och digitalt material har i år förnyats med Camozzis nya namn och logotyp. Ett riktigt roligt arbete tack vare den stilrena grafiska profilen, men framför allt det trevliga gänget på Camozzi.

På Camozzis hemsida beskriver de hur det hela började:

”Året var 1964 i Lumezzane, en liten by i Lombardiet, norra Italien, då de tre bröderna Attilio, Luigi och Geromino startade tillverkning av komponenter för industriell automation. Idag fortsätter familjen Camozzi att leda gruppen med respekt för traditionen som har varit oföränderlig genom hela vår historia. Våra värderingar och principer är det viktigaste arvet för att kunna vägleda framtida generationer. En fast grund för framtida tillväxt och innovation är resultatet av mer än 40 års engagemang, hängivenhet och passion. Passionen har alltid funnits i Camozzis historia. Vi utmärker oss genom vår historia, av uppdragen som leder oss, av styrkan i våra idéer och av människorna som har arbetat och fortsätter att arbeta med oss. Utan dem hade inte Camozzi-gruppen existerat. Den första filialen startades i Tyskland 1980 och sedan dess har 21 filialer öppnats runt om i världen.”

Nyfiken på mer? Gå in på: Camozzi Automation AB